Erabiltzaile batek salaketa- edo informazio-kanalaren bidez salaketa bat aurkezteko egin beharko lituzkeen urratsak honako hauek dira:
- Sartu salaketa-kanalean: Esteka honetan online salaketa-kanala dago.
- Hasi nahi duzun prozedura hautatzea: erabat anonimoa, izenduna edo anonimoa edo izenduna, baina zuzendaritza salatuz.
- Identifikazioa, beharrezkoa bada, edo harremanetan jartzeko modua: Salatzaileak edo informatzaileak bere datu pertsonalak eman behar ditu, harremanetarako modu bat eman edo modu anonimoan idatzi behar du, baina erabat anonimoki eta harremanetan jartzeko modurik gabe, ezingo zaio prozesuaren urratsen berri eman edo informazio gehiago eskatu. (Salatzailearen edo informatzailearen identifikazioa une oro babestuko da eta isilpean gordeko da, hala nahi duen bitartean).
- Gertaeren deskribapena: Salatzaileak edo informatzaileak gertaeren deskribapen zehatza eman behar du. Ahalik eta zehaztasun eta xehetasun gehien izan behar du, ikerketa egokia egin ahal izateko.
- Frogak: Salatzaileak edo informatzaileak bere salaketa oinarritzeko frogak baditu, adibidez mezu elektronikoak, dokumentuak, argazkiak, etab., erants ditzake.
- Salaketa bidaltzea: Beharrezko informazioa bete ondoren, denuntzia edo informazioa bidaliko da denuntzien kanalaren. Denuntzia konfidentzialki prozesatuko da eta legeak markatutako epeetan.
- Jarraipena: Salatzaileak edo informatzaileak salaketa jaso izanaren baieztapena jasoko du, eta ondoren, hala badagokio, horren inguruan hartutako neurriena. Erreferentzia bat emango zaio, bere salaketaren jarraipena egin ahal izateko.
Garrantzitsua da nabarmentzea legeak ezartzen duela ezin izango dela errepresaliarik hartu salatzaileen edo informatzaileen aurka, eta edozein larderia, jazarpen edo diskriminazioren aurka babestuta egongo direla. Beraz, salatzaileak edo informatzaileak salaketa bat aurkezteagatik errepresaliaren bat jasaten badu, berehala jakinarazi behar dio enpresa edo erakundeari, salaketa aztertzeko izendatutako hirugarrenari edo bere lurraldean dagokion agintaritzari.